thuisbezorger, zo blijf je jouw concurrentie een stap voor!

Hotels, restaurants, clubs en het café op de hoek: allemaal moesten ze de deuren sluiten. Maar de creatieve horeca-ondernemer laat zich niet zomaar uit het veld slaan. Heel veel restaurants bezorgen nu thuis en delen hun nieuwe aanbod razendsnel via de mail en op social media. Maar hoe zorg je er nou voor dat jij extra opvalt in de storm van nieuwe thuisbezorgers? Hoe prikkel je jouw klanten en maak je ze nieuwsgierig, zodat ze uiteindelijk voor jouw gerechten kiezen?

Natuurlijk communiceer jij, net als iedereen, dat je gerechten thuisbezorgd. Dat is in amper één week tijd het ‘nieuwe normaal’ geworden.

Jij bent gewend om jouw gasten te onthalen onder jouw dak, je zorgt ervoor dat ze zich thuis voelen. Dat ze genieten en dat ze na afloop zeggen: ‘Dat was fijn. Hier komen we nog eens terug!’ Dát is waar jij goed in bent.

Hoe denk jij dat om, van gastvrijheid onder jouw dak naar genieten van de gastvrijheid die jij biedt in eigen woonkamer? In deze blog leggen onze fotografe Nadja en contentmarketeer Mirjam je aan de hand van drie stappen uit hoe jij dit kunt doen!

Stap 1 – Bepaal waar je goed in bent en wie je klanten zijn

Ga er even voor zitten en bedenk concreet waar je goed in bent en wie jouw klanten zijn. Ben jij goed in de perfecte zakenlunch, de snelle hap of het sfeervolle diner?

Zijn jouw klanten zakenmensen of gezinnen? Zijn ze jong of oud? Komen ze met een groep of romantisch met z’n tweeën? Bak jij die heerlijke frietjes waar het hele gezin graag voor langs komt? Creëer jij de heerlijkste lunches voor tussen het werken door? Of ben jij beroemd om je gezellige vrijdagmiddagborrels compleet met hapjes, een goede wijn of speciaal bier?

Bepaal dus waar je goed in bent en wie jouw klanten zijn.

Stap 2 – Bedenk wat je aan kunt bieden

Je weet nu wie je ideale gast is en wat je die te bieden hebt. Kan je hier een bepaald moment of gelegenheid aan verbinden?

Bied aan om de vrijdagmiddagborrel te bezorgen bij mensen thuis. Of stel een complete thuiswerk-lunch samen, met een energieboost-smoothie. Maak voor gezinnen een gezellig verwenmenu met een verrassing voor de kinderen. Of een ouderwetse gehaktbal met jus voor de oudere doelgroep. Bedenk iets creatiefs voor verjaardagsfeestjes die niet doorgaan of maak kant-en-klaarmaaltijden die mensen thuis alleen nog maar hoeven op te warmen.

Bedenk dus wat je aan wie wilt bieden.

Stap 3 – Maak je communicatie concreet en onderscheidend

Communiceer! In plaats van ‘ik bezorg thuis’ kan je nu een boodschap communiceren met inhoud. Want wat klinkt nou aantrekkelijker: ‘Bestel bij ons je broodje’ of ‘Een complete gezonde lunchbox speciaal voor de thuiswerkers’?

Communiceer déze boodschap op jouw social media. Doe dat kort, bondig en concreet. Breng je bericht op smaak met een goede foto, een snufje relevante hashtags en een mespuntje creativiteit. En dan? Posten maar!

De tips in de praktijk

Afgelopen vrijdag bestelde ik (Nadja) een borrelplankje voor bij de video-middag borrel, oftewel de vimibo. Vervolgens werd ik door de eigenaar zelf even gebeld hoe laat deze begon, want dan zou hij zorgen dat ik mijn borrelplankje op tijd had.

Bij het afleveren bedankte hij me hartelijk voor deze bestelling en vroeg hij of ik er misschien een berichtje op Instagram aan wilde wijden met een leuke foto.

Toen ik aan de keukentafel de tas opende, trof ik een handgeschreven tekstje op de bon waarin hij me nog eens extra bedankte voor mijn bestelling en me een goede vimibo wenste. Daar werd ik wel vrolijk van. Dus ik plaatste natuurlijk direct een post op Instagram én appte de foto met #tip! enthousiast door naar mijn vriendinnen.

Heb jij moeite met het maken van een goede foto of een aantrekkelijk social mediabericht? We helpen je graag, dus binnenkort helpen we je ook daarbij!

Groetjes,

Mirjam & Nadja

Hé thuisbezorger, zo blijf je jouw concurrentie een stap voor!
Hé thuisbezorger, zo blijf je jouw concurrentie een stap voor!
Hé thuisbezorger, zo blijf je jouw concurrentie een stap voor!
Hé thuisbezorger, zo blijf je jouw concurrentie een stap voor!
Hé thuisbezorger, zo blijf je jouw concurrentie een stap voor!
Hé thuisbezorger, zo blijf je jouw concurrentie een stap voor!
Hé thuisbezorger, zo blijf je jouw concurrentie een stap voor!
Hé thuisbezorger, zo blijf je jouw concurrentie een stap voor!

Blog | Blijf op de hoogte

Vanuit onze passie voor het versterken van merken, delen wij graag onze kennis op het gebied van marketing en communicatie met jou.

Maak je werkvloer nét even anders Coronaproof
Nieuws

Maak je werkvloer nét even anders Coronaproof

Ontdek meer
advertenties beursstands boekwerk cadeaubonnen folders-brochures fotografie identiteiten-huisstijlen intranet-crm kalenders menukaart nieuwsbrieven plus pr promotie-acties promotiemateriaal signing-autoreclame video-animatie websites