Ik wil groeien
door een sterker merk
Iedere ZZP-er of MKB-er herkent het wel; het gevoel dat jouw merk een boost nodig heeft, dat je er meer uit kunt halen of dat je in wilt spelen op kansen en veranderingen in de markt. Maar hoe maak jij je merk nou nóg sterker, zodat je in beweging blijft en die gewenste groei doormaakt? Geen zorgen! Wij willen je daarin graag ontzorgen met een merkversterkend traject.
Stap 1 Kennismakingsgesprek
We willen jou en je verhaal graag leren kennen. Daarom nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek in onze Merkmakerij. Vertel ons wie je bent, wat je wilt gaan doen en welke wensen je hebt. Dan komen wij met het juiste stappenplan om jouw merk te laten groeien.
Stap 2 Identiteitssessie
Bij elk merk, groot of klein, starten we met het (her)ontdekken van jouw merkidentiteit. In een identiteitssessie doorlopen we zes oefeningen met je. Daarin gaan we dieper in op de vragen waarom, wat en hoe? Maar ook op jouw kernwaarden, doelgroepen, concurrentie en toekomstbeeld. Een inspirerende sessie, die zeker ook verhelderend voor jezelf zal werken.
Stap 3 Merkverhaal
Alle input van de identiteitssessie verwerken wij tot een krachtig merkverhaal. Hierin (her)positioneren we jouw merk met een concept, tone of voice en merkbelofte richting jouw doelgroepen. Aansluitend op jouw ware identiteit. Slogans en quotes die jouw merk lading geven, werken we ook alvast uit.
Stap 4 Klantreis
We maken niets zonder een doordacht plan. Dat kunnen we namelijk niet… Simpelweg, omdat we er niet in geloven. Het doel bepaalt de middelen. Daarom nemen we je mee op de reis die jouw (potentiële) klant maakt, vanaf het moment dat hij voor het eerst van je hoort totdat je een trouwe fan hebt gecreëerd.
Stap 5 Logo & huisstijl
We beoordelen of je huidige logo en huisstijl jouw merkverhaal nog steeds vertaalt qua kleur, vorm en lettertype. Weerspiegelt deze nog altijd jouw identiteit? Dan laten we dit ongemoeid. Maar als er wel een doorontwikkeling of vernieuwing nodig is, bezorgen we je graag een frisse uitstraling.
Stap 6 Stationary
Ongemoeid, doorontwikkeld of volledig vernieuwd; jouw logo en huisstijl voeren we door op je belangrijkste basisuitingen: een visitekaartje, e-mailhandtekening, profiel- en headerafbeelding voor je social media, bureaubladachtergrond en MS Word-sjabloon voor o.a. briefpapier en facturen. Al deze middelen tezamen, noemen we stationary.
Stap 7 Website
Ook je website nemen we onder de loep. Matcht deze nog met de identiteit die we vingen in jouw merkverhaal? We beoordelen of we jouw huidige site met enkele aanpassingen weer merkproof kunnen maken. Of dat een nieuw online visitekaartje daarvoor nodig is. Welk scenario het ook wordt, wij ontzorgen je met teksten, foto’s, sitestructuur en techniek.
Stap 8 Marketing- en communicatieplan
Dankzij de klantreis weten we waar en wanneer jouw doelgroep met je merk in aanraking komt. Dat biedt kansen. Die gaan we benutten door een plan voor je te maken, waarin we laten zien welke marketing- en communicatiemiddelen jij nodig hebt voor merkgroei. Overtuigd? Dan gaan we deze voor je ontwikkelen. De mogelijkheden zijn eindeloos.
- Animaties
- Video’s
- Signing
- Autobestickering
- Flyers
- Folders
- Brochures
- Advertenties
- Persberichten
- Nieuwsbrieven
- Promomateriaal
- Social media-plannen
- Podcasts
- Online campagnes
- Offline campagnes
Wil jij met ons jouw merk laten groeien? Bel Julian voor vragen of het inplannen van een kennismakingsgesprek!
038 - 386 93 67
Deze ondernemer lieten we al
groeien door een sterker merk
“We voelen ons echt thuis bij Active. Ze begrijpen ons en kunnen snel schakelen. Dat doen we zelf ook dagelijks. We hebben best veel ideeën en als we die aandragen doet Active daar altijd iets creatiefs mee.”
Breman Machinery