Waarom een sterk merk?
Omdat jij als ondernemer
succes wilt!
Als ondernemer wil je succes. Je wilt groeien, opvallen en het liefst wil je zelfs een schare met merkfans. Dat kan met een sterk merk. Hoe jouw onderneming dat wordt, daar heb je uiteraard wel een bepaald idee bij. Maar exact weten doe je het niet. En dat is logisch, want net als jouw werk is een merk écht sterk maken vakmanschap.
Val je op
Het voornaamste doel van elke marketinginspanning is om op te vallen, gezien te worden en een potentiële klant te bereiken om je aandacht op te vestigen. Je wilt vooral dat zij je blijven herinneren.
Kun je jezelf zijn
Door een sterk merk trek je de klanten aan die bij je passen. Je merk dient als filter. Op die manier kun je dicht bij jezelf blijven en hoef jij je nooit anders voor te doen dan je bent.
Ben je uniek
Door je unieke identiteit en merkpersoonlijkheid uit te dragen kun je je duidelijk onderscheiden van de concurrentie.
Creëer je fans
Een aantrekkelijk merk zorgt voor loyaliteit. De klant bouwt makkelijker een emotionele band op met je merk. Zo creëer je loyale klanten die binding voelen met je merk. Mensen beslissen vaak op basis van emotie, in plaats van ratio.
Groeit je omzet
Door je sterke merkpersoonlijkheid zorg je dat je mensen ráákt, en kun je ze aanzetten tot actie. De actie om te kopen, of om gemotiveerd voor je bedrijf te werken. Zo krijg je de kans je merk te laten groeien.
Heb je plezier
Zo kun jij succesvoller, energieker en vreugdevoller ondernemen. En kun je dag in en dag uit jouw verhaal waar maken.