Ik wil starten
met een sterk merk
Je hebt de knoop doorgehakt en kiest ervoor om als ondernemer een nieuw merk te beginnen! Van harte gefeliciteerd met deze dappere keuze. Maar hoe graag je dit ook wilt, we snappen dat jouw beslissing ook onzekerheid met zich meebrengt. Want hoe zet je jouw merk eigenlijk goed in de markt? Geen zorgen! Wij willen je daarin graag ontzorgen met een merkversterkend traject!
Stap 1 Kennismakingsgesprek
We willen jou en je verhaal graag leren kennen. Daarom nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek in onze Merkmakerij. Vertel ons wie je bent, wat je wilt gaan doen en welke wensen je hebt. Dan komen wij met het juiste stappenplan om jouw merk van een sterke basis te voorzien.
Stap 2 Identiteitssessie
Bij elk merk, groot of klein, starten we met het ontdekken van jouw merkidentiteit. In een identiteitssessie doorlopen we zes oefeningen met je. Daarin gaan we dieper in op de vragen waarom, wat en hoe? Maar ook op jouw kernwaarden, doelgroepen, concurrentie en toekomstbeeld. Een inspirerende sessie, die zeker ook verhelderend voor jezelf zal werken.
Stap 3 Naamcreatie
Een nieuw merk kan niet zonder goede naam! Omdat je deze maar een keer kunt kiezen, helpen we je graag om die ene onderscheidende naam te vinden. Een sterk woordbeeld dat de identiteit van jouw merk weerspiegelt. Eventueel met een sterke ondertitel (tagline) die concreet maakt wat je doet of welke waarde je biedt.
Stap 4 Merkverhaal
Alle input van de identiteitssessie verwerken wij tot een krachtig merkverhaal. Hierin positioneren we jouw merk met een concept, tone of voice en merkbelofte richting jouw doelgroepen. Aansluitend op jouw ware identiteit. Slogans en quotes die jouw merk lading geven, werken we ook alvast uit.
Stap 5 Logo & huisstijl
We vertalen jouw merkverhaal naar een logo en huisstijl. Daarmee bezorgen we je een basis om jouw merkidentiteit uit te stralen qua kleur, vorm en lettertype. Het is de eerste uiting die jouw potentiële klanten gaan zien en zullen onthouden. Logo en huisstijl zijn immers consistent aanwezig op al je communicatie.
Stap 6 Stationary
Jouw logo en huisstijl voeren we door op de belangrijkste basisuitingen: een visitekaartje, e-mailhandtekening, profiel- en headerafbeelding voor je social media, bureaubladachtergrond en MS Word-sjabloon voor o.a. briefpapier en facturen. Al deze middelen tezamen, noemen we stationary.
Stap 7 Website
Je website is jouw online visitekaartje. Dé plek waar jij je verhaal kunt vertellen en laten zien. Waar sta je voor? Wie ben je? Wat doe je precies? En, waarom doe je dat? De juiste antwoorden op die vragen trekken de juiste klanten aan. Die gaan we dus geven. Door de beste teksten te schrijven, foto’s te maken, structuur te creëeren en techniek toe te passen.
Stap 8 Vervolg
Na het zetten van alle voorgaande stappen, staat er een grondige basis voor jouw merk. Samen vingen we jouw identiteit in al je visuele en tekstuele communicatie. Je bent klaar om jouw merk te starten door jouw verhaal te vertellen en te laten zien. Ook in het groeien van jouw merk staan we je graag bij. De mogelijkheden zijn eindeloos.
- SEO en SEA
- Video’s
- Signing
- Autobestickering
- Flyers
- Folders
- Brochures
- Advertenties
- Persberichten
- Nieuwsbrieven
- Promomateriaal
- Social media-plannen
- Podcasts
- Online campagnes
- Offline campagnes
Wil jij met ons jouw merk starten? Bel Julian voor vragen of het inplannen van een kennismakingsgesprek!
038 - 386 93 67
Deze ondernemer lieten we al
starten met een sterk merk
“Active heeft ons heel goed begrepen en vertaalde ons vraagstuk in een kant-en-klare visuele en tekstuele merkidentiteit. De presentatie daarvan was zo overtuigend dat alle betrokkenen direct enthousiast waren.”
Boer Staphorst