Conceptcreatie Zak vol gemak
De vraag van De Groentemannen luidde als volgt: hoe maken we onze klanten duidelijk dat we ze een tas met groente of fruit aan kunnen bieden waar drie personen tot een week na aanschaf minstens vier dagen van kunnen eten?
Zonder nadenken, bewust kiezen
We formeerden een creatieve denktank en
creëerden het concept ‘Pak een zak vol gemak!’ ‘Zonder nadenken, toch
bewust kiezen!’ werd de slogan. Omdat deze alle pluspunten van de Zak
vol gemak verenigt: makkelijk, duurzaam, verrassend en gezond.
Om de Zak vol gemak in de markt te zetten, ontwikkelden we een meegeef-flyer voor in de winkel en ontwierpen we een opvallende zak, om de groente of het fruit in mee te kunnen geven. Daarnaast startten we een (social)-mediacampagne. Naar de lokale media ging een door ons geschreven persbericht uit, dat we ook als nieuwsitem op de website van De Groentemannen plaatsten. Met teasende social media-berichten zorgden we voor traffic richting dat nieuwsbericht.
Zo ontzorgden we De Groentemannen volledig met onze zak vol gemak.
Dit project is gerealiseerd door
Nadja
Grafisch ontwerper
Webdesigner
Corné
Hervormer
Teamverbinder
Mirjam
Projectcoördinator
Marketeer
Martijn
Merkmaker
Tekstschrijver