'We spreken dezelfde taal en de lijnen zijn kort'
Rook Pijpleidingbouw is een vakspecialist in het ontwerpen, produceren, installeren en onderhouden van drink- en industriewaterzuiveringen. Dankzij hun pijpleidingen, tanks en verbindende componenten van staal, rvs en kunststof krijgen vele mensen hun eerste levensbehoefte uit de keukenkraan en kan bijvoorbeeld Heineken heerlijk, heldere biertjes brouwen. Voor directeur Renee Rook vormt Active Creations de externe marketingafdeling.
Hiermee versterk(t)en we het merk Rook Pijpleidingbouw
- 50-jarig jubileum
Jubileumlogo en -huisstijl
Uitnodigingen
Nieuwsbrieven
Online aanmeldpagina
Aankleding bedrijf
Jubileumboek
Aftermovie
Fotoboek
- Online kerstuitingen
- Signing
Pand
Bedrijfsbussen
Rijdend materieel
- Werken bij concept
Website
Fotografie
Flyers, posters
Beursstand
Soms komen samenwerkingen per toeval tot stand. In het geval van Rook Pijpleidingbouw en Active Creations is dat zeker het geval! Renee: “We besloten in 2019 op het laatste moment deel te nemen aan een beurs. Daar konden we ons presenteren op een videoscherm, maar we hadden geen video…” Een korte zoektocht naar het dichtstbijzijnde bedrijf vanuit Sint Jansklooster dat Renee zou kunnen helpen, leidde naar Active Creations. “Zij maakten op basis van foto’s die we al hadden een fraaie presentatie, inclusief ons logo en een bijpassende huisstijl.”
50-jarig jubileum
Genoeg aanleiding om eens met elkaar om tafel te gaan. “Gewoon om te kijken wat we voor elkaar konden betekenen. Daarbij kwam ter sprake dat ons 50-jarig jubileum eraan kwam. Gelijk vlogen de creatieve ideeën al over tafel. Dat maakte ons zo enthousiast dat we afspraken dat Active met een communicatieplan zou komen om ons daarbij te ondersteunen.” Met Nederlandse topartiesten als De Snollebollekes en Ronnie Ruysdaal, een reuzenrad van 22 meter hoog en uitgebreide catering zat er al het nodige in de pijpleiding. “We gaven Active de vrijheid alle communicatie rond ons jubileum te verzorgen.”
Ontwikkeling jubileumconcept
Dat deden we met een huis-aan-huis verspreide flyer, persberichten en advertenties voor de open jubileumdag. En met uitnodigingskaarten en digitale mailings voor het klant- en leveranciersevent. “Ze ontwikkelden een speciaal jubileumconcept, inclusief jubileumlogo – en huisstijl.” Alle inspanningen leverden beide dagen een stormloop aan bezoekers op. “Zij kwamen terecht in een tot feestlocatie getransformeerd bedrijf. Met het ontwerp en de levering van (beach)vlaggen, banieren, valdoeken, fotoframes en -slides hielp Active ons om de jubileumsfeer extra te benadrukken.”
200 pagina’s geschiedenis
Tijdens de jubileumdagen waren onze fotografe en videospecialist aanwezig om alles in beeld te brengen en vast te leggen. “De productie van de aftermovie en het fotoalbum waren bij hen in goede handen.” Dat Rooks jubileumvuur ook bij ons brandde, maakte de productie van het jubileumboek nog het duidelijkst. “Met een 200 pagina’s tellend boekwerk leverde Active ook op die manier een prachtig naslagwerk van onze bedrijfsgeschiedenis, vol historische foto’s en anekdotes van de werkvloer. Daarvoor interviewden ze oud-werknemers en doken ze onze fotoarchieven en die van onze klanten in.”
Externe marketingafdeling
Na het jubileum bleven Rook Pijpleidingbouw en Active Creations partners. “Zij zijn onze externe marketingafdeling, waarmee het plezierig werken is. We spreken dezelfde taal, de lijnen zijn kort en zij brengen de creativiteit die nodig is.” Heel wat grote en kleine projecten kwamen al voorbij. “Van een sponsorbord bij de plaatselijke voetbalclub tot de jaarlijkse kerstboodschap voor onze klanten en leveranciers. Een belletje is voldoende om dingen in gang te zetten. Maar ook proactief denken ze mee. “Ons logo kon qua leesbaarheid volgens Active beter, daarop kwamen ze zelf met een doorontwikkeling van ons logo.”
Werken bij-concept
Die is inmiddels overal doorgevoerd, van bedrijfspand tot bedrijfskleding en van bedrijfsbussen tot rijdend materieel. Ook op de gloednieuwe werken bij-website van Rook Pijpleidingbouw is de nieuwe uitstraling gebruikt. “Omdat we maar blijven groeien, zoeken we nieuwe vakmensen. Toen ik dat bespreekbaar maakte bij Active dachten ze ook weer met ons mee. Ze ontwikkelden een concept om nieuwe mensen te werven en vertaalden dat door in een fraaie site, advertenties, flyers en een beursstand. Een mooie basis om via social media en beurzen nieuwe medewerkers te vinden.”
Terug naar het overzicht