Hoe SEO jouw online vindbaarheid én leads boost!
Wat je online ook zoekt; Google is vaak het startpunt van die zoektocht. Dankzij deze zoekmachine vind je waardevolle en op jouw zoekopdracht afgestemde webpagina’s. Aan de hand van een groot aantal selectiecriteria - naar verluidt zijn dit er meer dan 200 (!) - kiest Google de beste content voor je uit. De populaire search engine presenteert deze, samen met een paar betaalde advertenties, op de eerste pagina van zijn zoekresultaten.
Ziet Google jouw bedrijf over het hoofd?
OOK JOUW POTENTIËLE KLANTEN ZOEKEN IN GOOGLE
Ook jouw potentiële klanten oriënteren zich waarschijnlijk op een soortgelijke manier op de diensten en producten van je merk. Een goede online vindbaarheid kan daarom enorm bijdragen aan het aantrekken van de juiste klanten. Daar komt bij dat als ze jóuw merk niet terugvinden in Google de kans groot is dat ze kiezen voor een concurrent.
Met Search Engine Optimization (SEO) vergroot je die online vindbaarheid. Maar SEO is veelomvattend en deels ook technisch. Er bestaat dan ook niet een ‘one-switch-magic-button’ die je indrukt en meteen voor online succes zorgt. Het is een proces van de lange adem, waarbij we ieder afzonderlijk SEO-aspect zo optimaal mogelijk inrichten en monitoren.
ONDERDELEN VAN SEO
Wat die onderdelen zijn? Een erg belangrijke factor is de kwaliteit van jouw content, met daarin de juiste en kansrijke zoektermen verwerkt. Deze vinden we door middel van een uitgebreid zoekwoordenonderzoek.
Ook kijkt Google naar de zogeheten autoriteit van je websitepagina. Deze wordt deels bepaald door niet te beïnvloeden factoren als leeftijd. Zaken waar we wél grip op hebben, zijn het aantal externe links van andere betrouwbare websites naar jouw site (linkbuilding) en de updatefrequentie van jouw content. Dat geldt ook voor de gebruiksvriendelijkheid van jouw site, die we vergroten door een snelle laadtijd, mobielvriendelijkheid en goede interne linking op je website.
MET ONS SEO-PAKKET NAAR ONLINE VINDBAARHEID
Je ziet het, er komt heel wat kijken bij SEO. En dan hebben we enkele technische aspecten nog niet benoemd. Omdat we snappen dat je geen tijd en energie over hebt om hier uitgebreid in te duiken, bieden we je ons SEO-pakket aan.
Op basis van jouw verhaal, potentie, online concurrentie en jouw wensen stellen we een op maat gemaakt pakket voor je samen. Achter de schermen is dit een hele klus, voor jou is het slechts een maandbedrag. Vanaf het moment dat de website gevuld is voeren we maandelijks optimaliserende werkzaamheden voor je uit, voor de duur van ten minste 12 maanden. Deze periode is minimaal nodig om goede resultaten van onze SEO-inspanningen te kunnen zien.
DIT LEVERT HET JE OP
Je wilt natuurlijk graag weten wat je dat oplevert. Daarom hebben wij drie cases voor je uitgewerkt van klanten die we middels SEO flink hebben laten groeien.
📈 Case 1: 36% meer leads
Al jarenlang zijn we voor Super Lauwersmeer bezig met SEO. Daardoor kon het bedrijf tijdens corona volop profiteren van een goede online vindbaarheid. In deze periode werden alle beurzen afgelast, waar normaal gesproken veel potentiële jachtkopers kennismaken met het merk. Toch leidde dit niet tot minder verkopen. In tegendeel zelfs; het aantal leads steeg met 36%.
Potentiële klanten gingen nu namelijk in Google op zoek naar hun droomjacht. Dankzij SEO kwamen zij alsnog bij Super Lauwersmeer terecht. Ze zochten op de merknaam, maar vooral ook op algemene zoekwoorden. Nadat zij voor de eerste keer in aanraking kwamen met het merk verleidde (online) marketing de zoeker vervolgens tot het opvragen van meer info, een werfbezoek en uiteindelijk een jachtkoop.
📈 Case 2: 184% meer organische bezoekers
Voor online gitaarleraar Aart Lameris startten we in januari 2022 met SEO voor zijn website. Dit zorgde voor:
🎯 184% meer organische bezoekers in 2022 t.o.v. 2021
🎯 Vindbaarheid met 32 van de belangrijkste zoektermen op pagina 1. Tijdens de nulmeting waren dit er 11.
🎯 Vindbaarheid met 16 van de belangrijkste zoektermen in de top 5 van Google. Tijdens de nulmeting waren dit er 3.
🎯 Tijdens de nulmeting lag de site op de belangrijkste zoektermen ver achter op 4 grote concurrenten. De zichtbaarheid in Google was toen 11%.
Op dit moment is dat 45%. De concurrenten zitten op: 20, 44, 72 en 75%.
📈 Case 3: meer dan een verdubbeling in aantal leads
Tot slot; jachtmakelaar 4Beaufort! Voor dit mooie bedrijf in Sneek zijn we al sinds 2019 bezig met SEO. Dit zorgde in 2022 onder meer voor een verdubbeling in aantal leads ten opzichte van 2019. Het gaat hierbij om het aanvragen van een informatiepakket en ingevulde contactformulieren. Allemaal leads die binnenkwamen via organisch webverkeer.