Active Creations zet ook jouw evenement op de kaart!
Wat hebben we weer genoten van een heerlijke zomer vol evenementen. Met een drankje in de hand, vrienden om ons heen en vermaak binnen handbereik beleefden we volop gezelligheid en ontspanning in de regio. Van Gondelvaart Belt-Schutsloot tot Corso Sint Jansklooster, we waren erbij! Als trotse merkversterker zagen we hoe stevig beide events inmiddels op de kaart staan. Ook jouw muzikale, culturele of sportieve evenement bezorgen we graag meer bekendheid, bezoekers en waardering. Hoe? In 3 stappen!
Stap 1: Positioneer jouw event!
Jouw evenement bouw je alleen uit op een sterk fundament. “Die bezorgen we jou als organisator graag”, stelt conceptbedenker Martijn Mooiweer. “Dat doen we met het vastleggen van de merkidentiteit van jouw event. Die bepalen we aan de hand van een identiteitssessie.”
Waarom heb je de drive om jouw evenement te organiseren? Wat onderscheidt jouw evenement? Op welke doelgroepen richt jij je? “Met antwoorden op vragen als deze brengen we de merkidentiteit van jouw evenement tekstueel (merkverhaal) onder woorden en visueel (logo & huisstijl) in beeld. Zo ontstaat een merkconcept, jouw fundament.”
Stap 2: Bepaal de juiste marketingstrategie!
Op dat fundament bouwt Active Creations het merk van je evenement verder uit. “We brengen in kaart waar en wanneer jouw doelgroepen met je merk in aanraking komen”, maakt marketeer Kyra Leeflang duidelijk. “Dat inzicht biedt mooie kansen om aan meer bekendheid, bezoekers en waardering te bouwen.”
Op basis van dat inzicht ontwikkelt Active Creations een marketingcommunicatiestrategie. “Een plan waarin we laten zien welke marketing- en communicatiemiddelen jouw evenement nodig heeft om een plekje in het hoofd en hart van mensen te veroveren.”
Stap 3: Creëer de juiste on- en offline middelen!
Van website tot posters en van fotografie tot social mediaplan. “Jij kunt het zo gek niet bedenken, maar wij wel!” zegt grafisch ontwerper Wilko Visscher. “Voor jouw evenement duiken we onze brainstormruimte in en verzinnen we de creatiefste middelen. Daarin verwerken we het concept van het merkfundament. Zo roept elk middel herkenbaarheid op.”
Zowel on- als offline brengt Active Creations jouw evenement zo in aanraking met je doelgroepen. Niet alleen Gondelvaart Belt-Schutsloot en Corso Sint Jansklooster bouwden op die wijze hun merk uit. “Van de Open Bedrijvendag in Zwartsluis tot Motorboot Sneek. Onze aanpak zette al tal van evenementen op de kaart. Wordt jouw evenement de volgende?”
Benieuwd wat we voor jouw evenement kunnen betekenen? We sparren er graag over met je!