50-jarig jubileum De Groentemannen
De Groentemannen bestaan 50 jaar. En die mijlpaal wilden Jacco de Lange en Wout Timmerman niet ongemerkt voorbij laten gaan. Samen met de zwagers bedachten we daarom een smakelijk feestje van twee weken en verzorgden we de totale communicatie rond het jubileum.
Groente- en fuifmannen
Een grabbelton waarbij elke grabbel prijs is. Dat idee vormde de basis voor de jubileumactie van twee weken. Een wit balletje betekende een gratis stuk fruit, een groen balletje een groente- en fruitpakket van 50,- euro en een gouden balletje een dinerbon voor twee.
Een feestelijke fotoshoot vormde het startschot voor alle communicatie-activiteiten rond de jubileumactie. Met hun (schoon)ouders - de oprichters van de groente- en fruitzaak - gingen Jacco en Wout vrolijk op de foto. Beelden die we verspreidden via social media en met een persbericht naar de regionale kranten en die de basis vormden voor de flyers die De Groentemannen voorafgaand aan de actie uitdeelden in hun winkel.
De grabbelton zelf ontwierpen we en lieten we ontwikkelen. Hetzelfde gold voor alle feestelijke uitingen in de winkel zoals vlaggen, hangborden en posters. Daarnaast trokken we ook de website tijdelijk een feestelijk jasje aan.
Om nog meer aandacht te genereren, schreven we een jubileuminterview en doken we in de fotoboeken van het verleden. Met prachtige historische foto’s plaatsen we dit interview op de website van De Groentemannen. In tien gemaakte social media-posts over de historie verwezen we telkens naar dit interview. Zo maakten we van Jacco en Wout twee weken lang twee echt groente- en fuifmannen. Van harte jongens!
Benieuwd naar het jubileuminterview. Ga dan naar de website van De Groentemannen.
Dit project is gerealiseerd door
Maarten
Webdeveloper
Corné
Hervormer
Teamverbinder
Nadja
Grafisch ontwerper
Webdesigner
Martijn
Merkmaker
Tekstschrijver