Campagne renovatie De Kragge
Zul je net zien... Beleven we de warmste zomer sinds 1976, kan zwembad De Kragge niet anders dan haar deuren zes weken sluiten! Dat vraagt natuurlijk om uitleg.
Een kraakhelder communicatieplan
Het kon niet langer meer. Op de wand van het grote bassin vormden zich blaasjes. Als deze kapot zouden gaan, ontstonden er risico’s voor de sterkte van de basiswanden. Er zat niets anders op dan de wanden van het bassin te stralen en te voorzien van een nieuwe coatinglaag. En de beste periode was nou eenmaal in de zomervakantie, het moment waarop de zwemlessen even stilliggen. Maar ja… Als de mussen van het dak vallen en iedereen zoekt naar verkoeling, wil je juist naar het zwembad!
Hoog tijd om Jan Rook en Rob Spijkerman te helpen met een kraakhelder communicatieplan. We verstuurden persberichten naar de lokale media en zetten Facebook in om alle recreatiezwemmers te informeren over de sluiting en de reden voor dit besluit. Vanaf een week voor de heropening begonnen we op Facebook dagelijks af te tellen. Dat was ook het moment waarop we een flyer in Zwartewaterland en omstreken huis-aan-huis lieten verspreiden met de aankondiging van de heropening. En uiteraard ontvingen de lokale media daar opnieuw een persbericht over.
Spetterend einde
Bovendien bedachten we dat Jan en Rob best een cadeautje weg mochten geven om te vieren dat ze vanaf 27 augustus weer badmeestertje mochten spelen. De eerste 50 bezoekers van de dag ontvingen daarom een duikbril waarmee ze de vernieuwingen aan bad met eigen ogen konden inspecteren. Een spetterend einde van een campagne die deed wat hij moest doen: begrip creëren.
Ook een duik nemen in het gerenoveerde zwembad. Kijk op de website van De Kragge voor de openingstijden.
Dit project is gerealiseerd door
Corné
Hervormer
Teamverbinder
Nadja
Grafisch ontwerper
Webdesigner
Martijn
Merkmaker
Tekstschrijver
Hans
Merkstrateeg