Conceptontwikkeling Breman Machinery
Van volledige reuzenraden tot onderdelen voor ruimtevaartschepen. Als het gaat om de uitdagendste totaalproducten of meest kritieke componenten van extreem gewicht en enorme afmeting moet je bij Breman Machinery zijn. Hun vakmannen maken het, met minutieuze precisie. Die boodschap nóg duidelijker kenbaar maken bij de branches waarin het 150-jarige smedenfamiliebedrijf actief is. Dat was de uitdaging die we met extreme precisie aangingen.
Het geheim van de smid
Met een uitgebreide identiteitssessie leerden we alle ins en outs rond Breman Machinery kennen. Die opgedane kennis zetten we in om het bedrijf te herpositioneren. Dat deden we door hun bedrijfsverhaal op papier te zetten, een concept te ontwikkelen rond het thema ‘ontdek het geheim van de smid’ en daaromheen bijpassende taglines, slogans en quotes te bedenken.
Met dit nieuwe concept als basis rolden we de boodschap van Breman Machinery uit over diverse communicatiemiddelen. We creëerden een geheel eigen huisstijl in de bestaande kleurstellingen. Net als het concept vertaalden we die door naar een gloednieuwe website. Design, techniek, tekst, fotografie en video; we verzorgden het allemaal.
Om
de nieuwe koers en uitstraling te presenteren aan alle werknemers,
maakten we een corporate video voor Breman Machinery. Zo ontrafelden we
aan alle lassers, frezers, walsers, zetters en stralers, dat zij het
zijn die het geheim van de smid vormen.
Dit project is gerealiseerd door
Maarten
Webdeveloper
Nadja
Grafisch ontwerper
Webdesigner
Mirjam
Projectcoördinator
Marketeer
Martijn
Merkmaker
Tekstschrijver
Hans
Merkstrateeg