Een Overijsselse techniek uitdaging
Goed voorbeeld doet goed volgen. Nadat we afgelopen zomer de volledige marketing en communicatie verzorgden rond het project Leve(n)lang Gelders Vakmanschap van de provincie Gelderland, klopte deze herfst een door de provincie Overijssel samengestelde regiegroep bij ons aan. Met de Overijsselse Techniek Uitdaging lanceerden zij een vergelijkbaar initiatief om ook in onze thuisprovincie het tekort aan technisch personeel aan te pakken.
Klusteam Active Creations
Omdat we het wiel niet opnieuw hoefden uit te vinden, herstelden we binnen Active Creations het klusteam van Leve(n)lang Gelders Vakmanschap in ere. Alle bijgespijkerde kennis zetten wij in om ook in Overijssel werkzoekenden, werkenden en zzp-ers te interesseren voor een gesubsidieerd om-, bij- en herscholingstraject.
Nadat we een strategisch communicatieplan in de steigers hadden gezet, konden we aan de slag. We tekenden een huisstijl uit, ontwikkelden met passen en meten visitekaartjes, briefpapier en een e-mailhandtekening, draaiden een promotieflyer in elkaar, vonden een nieuwsbrief uit en stampten een nieuwe website uit de grond.
Talent aanboren
Bij alles wat we bedachten, ontwierpen en maakten, tapten we net uit een ander vaatje dan voor Gelderland. Zo boorden we ook rond deze opdracht onze talenten weer succesvol aan. Tot blijdschap van de initiatiefnemers achter de Overijsselse Techniek Uitdaging.
Meer weten over de Overijsselse Techniek Uitdaging? Ga naar de website.
Dit project is gerealiseerd door
Maarten
Webdeveloper
Nadja
Grafisch ontwerper
Webdesigner
Martijn
Merkmaker
Tekstschrijver
Hans
Merkstrateeg