Herpositionering Bloemijn
Met haar bloembinderij zorgde Willemijn Beens jarenlang voor boeketten en bloemstukken bij mensen thuis of op de werkvloer. Maar steeds vaker werd ze ingeschakeld om zakelijke en privefeesten te stylen met bloemen. Om zich daar volledig op toe te leggen, vroeg ze ons om haar bedrijf te herpositioneren. Een opdracht die voor ons aanvoelde alsof we de bloemetjes buiten mochten zetten.
Bloemetjes buiten gezet
Met een identiteitssessie achterhaalden we Willemijns onderscheidende kwaliteiten, haar ware drive, unieke kernwaarden en exacte product- en dienstverlening. Al die informatie legden we vast in een positioneringsdocument, dat als basis diende voor alle uitingen die we maakten. We dachten mee met een nieuwe bedrijfsnaam en kwamen uit bij Bloemijn.
Nadat we met bijpassende slogans en quotes die bedrijfsnaam nog meer lieten leven, namen we de volgende stappen. We creëerden een logo en huisstijl, visitekaartjes, briefpapier en mailhandtekening. Ontwikkelden een website en verzorgden daar alle teksten en fotografie voor. Richten haar social mediakanalen in. En ontzorgden Willemijn met een introductiecampagne.
Benieuwd hoe woord en beeld bij elkaar kwamen? Ga dan naar www.bloemijn.nl.
Dit project is gerealiseerd door
Nadja
Grafisch ontwerper
Webdesigner
Martijn
Merkmaker
Tekstschrijver
Hans
Merkstrateeg