Herpositionering Vinke Beilen
Uitgroeien tot dé interieurspecialist van Drenthe met advies en inrichting. Vinke Beilen vroeg ons bij te dragen aan die ambitie. Met een herpositionering, een daarbij passend logo en huisstijl, het in kaart brengen van de klantreis en daarop inspelende communicatiemiddelen, haalden we alles uit de kast.
Restyle voor interieurspecialist
Met een identiteitssessie achterhaalden we de onderscheidende kwaliteiten van Vinke Beilen, hun ware drive, unieke kernwaarden en exacte product- en dienstverlening. Al die informatie legden we vast in een positioneringsdocument, dat als basis diende voor alle uitingen die we maakten. Nadat we met bijpassende slogans en quotes de unieke aanpak van Vinke Beilen nog meer lieten leven, namen we de volgende stappen.
We creëerden een logo en huisstijl, visitekaartjes, briefpapier en mailhandtekening. Voerden de nieuwe uitstraling door in de bestaande website en richten alle social mediakanalen opnieuw in. Vervolgens gingen we aan de slag met de klantreis. Oftewel, met hoe Vinke Beilen de in het positioneringsdocument gedefinieerde doelgroepen het best en vaakst kon bereiken.
Dat leverde een communicatiejaarplan op met de juiste beursdeelnames, acties, (social) mediastrategie en marketinguitingen. Al in de eerste maanden van het jaar gaven we vol gas met deelname aan de beurs Bouwplan, een winterkortingsactie en het ontwikkelen van bedankkaartjes na oplevering, deurhangers bij de buren, raamborden aan woningen en chocoladerepen en thuiswijn (voor meer smaak in huis) om weg te geven.
En dat is nog maar het begin!
Dit project is gerealiseerd door
Nadja
Grafisch ontwerper
Webdesigner
Corné
Hervormer
Teamverbinder
Kyra
Projectcoördinator
(Content)marketeer
Martijn
Merkmaker
Tekstschrijver
Hans
Merkstrateeg