Huisstijl en identiteit - Appellab
iPhone kapot? Geen zorgen! Het Appellab repareert je Apple-product in no time. Wij mochten dit gloednieuwe bedrijf van glans voorzien met een compleet nieuwe huisstijl en identiteit.
Een hapklaar logo
Met het logo van Apple als inspiratiebron beten wij ons vast in deze job. Alleen kozen wij ervoor meerdere hapjes uit de bedrijfsnaam te halen. Het resultaat? Een hapklaar logo, dat de uitstraling van Apple vertaalt naar Het Appellab.
Om Het Appellab een eigen identiteit mee te geven, koppelden we de slogan ‘Oog voor Apple’ aan het logo. Een kreet die de kennis die Het Appellab heeft van Apple-devices benadrukt. De kleuren kozen we eveneens weloverwogen. Groen zorgt voor een warme, toegankelijke sfeer, rood straalt passie en moed uit en het zwart en wit zorgen voor goede leesbaarheid. Met het logo en de identiteit als basis creëerden we ook een beeldmerk. We kozen voor de A van Het Appellab, waar we ook weer een hap uitnamen.
Oogappeltjes
De volledige huisstijl pasten we uiteindelijk toe op visitekaartjes, de placeholder op internet en in de prijslijst van Het Appellab. En al zeggen we het zelf: dat zijn stuk voor stuk oogappeltjes geworden!
Dit project is gerealiseerd door
Corné
Hervormer
Teamverbinder
Nadja
Grafisch ontwerper
Webdesigner
Martijn
Merkmaker
Tekstschrijver