Nieuwe merkidentiteit voor het Verloskundig Centrum!
Betekenisvol, betrokken en bekwaam. Volgens de kernwaarden van Het Verloskundig Centrum vernieuwden we de merkidentiteit van de deze verloskundigenpraktijk voor Meppel & De Wolden. Het leverde een krachtig merkverhaal op, dat we vertaalden naar een fraai logo met bijpassende huisstijl.
Na enkele interne veranderingen wilde Het Verloskundig Centrum graag haar merkidentiteit weer aan laten sluiten bij de actualiteit. Met een identiteitssessie haalden we boven tafel wat de praktijk drijft, hoe hun aanpak zich onderscheidt en volgens welke waarden zij hun werk uitvoeren.
Concept
Het leverde een merkverhaal op rond het concept ‘Zoals het jou bevalt’, verwijzend naar de ruimte die Het Verloskundig Centrum geeft voor de wensen van moeders en vaders in spé. Een concept dat we ondersteunden met de slogan ‘Bij Het Verloskundig Centrum sta jij centraal’.
Logo & huisstijl
Het logo en de huisstijl die we ontwikkelden hadden die slogan als vertrekpunt. De buitenste vorm is afgeleid van het bekende locatiesymbool. Het staat voor het ‘centrum’ dat de verloskundigenpraktijk is. Ook symboliseert het hun omringende zorg voor moeder en kind, die je centraal terugziet in het logo.
Nieuwe website
Met de tekstuele en visuele merkidentiteit als fundament ontwierpen en bouwden we eveneens een gloednieuwe website. waarvoor we ook de fotografie en alle teksten op de hoofdpagina’s voor onze rekening namen. Daarnaast ontwikkelden we verschillende soorten middelen; van afsprakenkaartjes tot begeleidingsboekjes.
Benieuwd hoe de online thuisbasis eruit ziet? Ga naar: hetverloskundigcentrum.nl
Dit project is gerealiseerd door
Maarten
Webdeveloper
Mirjam
Projectcoördinator
Marketeer
Jill
Projectcoördinator
UX/UI ontwerper
Wilko
Grafisch ontwerper
Fotograaf
Martijn
Merkmaker
Tekstschrijver