Nieuwe naam en site voor Aquanaut Yachtcharter!
Hoe markeren we een nieuw hoofdstuk in het bestaan van Aquanaut Yachtcharter? En hoe maken we duidelijk dat de Aquanaut-werf en -yachtcharter niet langer één bedrijf zijn, maar beide op eigen benen staan? Met deze vragen klopte de familie Folmer bij ons aan. Het mondde uit in een prachtig merkproject, waarbij wij ons als een ‘jacht in het water’ voelden!
In een inspirerende identiteitssessie met de familie Folmer brachten we eerst in kaart waar hun bedrijf voor staat, waarin het zich onderscheidt en wat de kernwaarden zijn. Maar ook de doelgroepen, het concurrerend landschap, de ‘tone of voice’ en hun jachtaanbod kwamen uiteraard aan bod. De uitkomsten verwerkten we in een merkverhaal, dat we als blauwdruk gebruikten in het vervolg van het project.
Nieuwe naam én blijvende herkenbaarheid
Bijna gelijktijdig liep het naamcreatietraject. Met een klein team van onze specialisten doken we een uitgebreide brainstormsessie in, waaruit de naam Marrenvloot rolde. Hiermee leggen we een link naar de prachtige Friese Meren (Fryske Marren) die het familiebedrijf omringen. Maar ook naar hun huurvloot van 15 luxe Aquanaut-jachten, waarmee ze onvergetelijke vaarvakanties voor hun klanten mogelijk maken.
Voor de herkenbaarheid kozen we hun oude bedrijfsnaam als tagline, met als toevoeging standplaats Sneek. Zo behouden we de sterke link met het gerenommeerde jachtmerk Aquanaut én maken we duidelijk dat ze in dé watersporthoofdstad van Nederland zijn gevestigd.
Nieuw logo, huisstijl en website
Bij een nieuwe bedrijfsnaam hoort natuurlijk ook een nieuw logo en dito huisstijl. Onze grafisch ontwerper droeg hier zorg voor. Daarnaast gingen we aan de slag met de realisatie van een geheel nieuwe website. Dat traject startte met het uitwerken van het functioneel ontwerp (FO), gevolgd door het webdesign en het schrijven van de websiteteksten.
Tussentijds hielden we de familie Folmer uiteraard op de hoogte van alle vorderingen. Omdat ze erg enthousiast waren, konden we snel door met de daadwerkelijke bouw van de website. Ook lieten we de websiteteksten vertalen in het Engels en Duits, door ons partnervertaalbureau. Verder realiseerden we de signing, zoals baniervlaggen in de haven, bootvlaggen, visitekaartjes en briefpapier.
Campagne voor bekendmaking nieuw naam en site
Verandert je bedrijfsnaam en/of heb je een nieuwe website? Dan is het uiteraard belangrijk om je doelgroepen en partners hiervan op de hoogte te brengen. Ook hiervoor hebben wij ons met plezier ingezet. We schreven een post voor de socials en een nieuwsbericht voor de site en (lokale) media. Verder ontwierpen we een geschenk voor de partners van Marrenvloot, dat vergezeld ging van een persoonlijke brief.
Klaar voor de toekomst
Zo is Marrenvloot helemaal klaar voor een prachtige en solide toekomst. Benieuwd naar het eindresultaat? Kijk op www.marrenvloot.nl
Dit project is gerealiseerd door
Maarten
Webdeveloper
Karsten
UX ontwerper
Procesverbeteraar
Jill
Projectcoördinator
UX/UI ontwerper
Wilko
Grafisch ontwerper
Fotograaf
Kyra
Projectcoördinator
(Content)marketeer
Bas
Tekstschrijver &
Podcastmaker