(Social) Mediacampagne ’t Kraantje
Eetcafé ’t Kraantje benaderde ons begin dit jaar met het volgende idee: Restaurant Take Over. Een team van zes personen mocht van uitbater Peter Platje zijn zaak in Zwartsluis een dag lang overnemen om restaurantje te spelen. Aan ons de vraag om hem in de zoektocht naar zes deelnemende teams te ondersteunen met een heus marketingoffensief.
Kun jij het beter dan Peter?
We bedachten een (social) mediacampagne rond de slogan ‘Kun jij het beter dan Peter?’ Fotografie vormde de basis van alle social posts. En dus schoten we beelden van Peter die zijn eigen restaurant uitgegooid wordt, die tussen de afvalcontainers gedropt is en die vastgebonden op een stoel zit. Bij die foto’s bedachten we onder de hashtag #Kun jij het beter dan Peter? pakkende teksten.
Ready for Take Over
In alle posts namen we een link op naar de door ons gecreëerde landingspagina op de website van ’t Kraantje met meer informatie en de mogelijkheid tot inschrijving. Alle posts gingen viral en helemaal nadat de regionale media ons persbericht massaal oppikte, had Peter binnen de kortste keren het gewenste aantal teams bij elkaar. Zo maakten we ’t Kraantje ready for take over!
Meer weten over de Restaurant Take Over? Ga dan naar www.tkraantje.nl
Dit project is gerealiseerd door
Nadja
Grafisch ontwerper
Webdesigner
Corné
Hervormer
Teamverbinder
Martijn
Merkmaker
Tekstschrijver