‘Active heeft een goede kijk op hoe je innovaties in de markt zet’
MEED draagt met zijn duurzame douche op een prachtige manier bij aan de energietransitie in Nederland. De MEED Energeyser levert niet alleen warm tapwater in de badkamer, maar desgewenst ook in de rest van de woning. En dat alles energiezuinig en zonder het gebruik van gas. Om hun innovatieve bedrijf en product in de markt te zetten, schakelde MEED ons in. “Ik ervaar het als een prettige samenwerking”, vertelt salesmanager Sikko Luinge daarover. “Ze hebben een goede kijk op hoe je innovaties in de markt zet.”
HIERMEE VERSTERKTEN WE MEED
- Identiteitssessie & merkverhaal
- Naamcreatie
- Logo & huisstijl
- Websiteteksten
- Fotografie
- Video/animatie
- Websitedesign & -bouw
- Contentmarketing
- Klantreis & campagnes
Het idee voor deze duurzame douche, die de warmte van wegstromend water opnieuw gebruikt om koud aanvoerwater voor te verwarmen, ontstond bij TNO-onderzoeker Piet Jacobs. Om zijn plan te realiseren, zocht hij de samenwerking met Beterbad en Hametech. Zij klopten op hun beurt bij Active Creations aan, om dit slim uitgewerkte product voor het voetlicht van hun doelgroepen te brengen.
Identiteitssessie en klantreis
Zoals bij ieder merk dat we versterken, startten we met een identiteitssessie. Daarnaast brachten we ook de klantreis in kaart, om zo te bepalen hoe MEED zijn doelgroepen het best kan bereiken. Directeur Egbert Lassche van Xenz / Beterbad kan het zich allemaal nog goed voor de geest halen.
“Kernwaarden, doelgroepen, waarom doen we wat we doen, waar zijn we goed in, wat willen we uitdragen; het was voor ons heel goed om dit vast te stellen”, vertelt hij. “Het was een prima sessie, waarmee we de diepte ingingen. We kwamen samen op dingen waar wij alleen niet waren opgekomen. Het enige is dat we in de beginfase vanuit onze kant niet helemaal goed onze doelgroepen hebben ingeschat. Dat was zonde. Op een later moment is daarom de website nog aangepast, om dit goed te laten aansluiten.”
Goede timing
Voor MEED gingen we ook aan de slag met o.a. de naamcreatie, logo/huisstijl, websiteteksten, fotografie, video en het uitdenken van campagnes. Egbert is goed te spreken over de samenwerking. “Die verloopt prima, niets over te klagen. Ik vind het goed dat er een projectleider is die alles coördineert. De timing is ook steeds goed, waarbij we samen verschillende onderdelen bespreken en bekijken.”
OOK GRAAG JÓUW MERK VERSTERKEN?
Vraag een kennismakingsgesprek aan!
‘Fijn om te ontzorgd worden’
Doorlopend voeren we voor MEED contentmarketing uit. Aan de basis hiervoor liggen een uitgebreid contentplan en tweemaandelijkse contentoverleggen tussen ons en Sikko. Aan de hand daarvan schrijven we blogs, referenties, online mailings en social media-berichten. Ook namen we een aantal podcasts op.
“Ik ben me gaan realiseren dat content heel belangrijk is om online zichtbaar te zijn”, vertelt Sikko. “Het is prettig om hierin ontzorgd te worden. Het contentplan speelt daarin een belangrijke rol, waarin we afspraken vastleggen aan het begin van het jaar en we een flinke tijd vooruit kunnen. Het enige is dat het soms lastig is om steeds weer input te leveren. Het is fijn dat Active de content schrijft met een marketingblik, zodat het aansluit bij wat de lezer verwacht. Als ik dat zelf zou doen, wordt het wellicht te commercieel of juist te technisch. De balans is nu prima.”
Meer over MEED
Meer weten over deze innovatieve club en wat wij voor hen realiseerden? Bekijk de case via onderstaande link!
Terug naar het overzicht