‘Active heeft ons heel goed begrepen’
Boer Staphorst biedt jou de grootste woonbeleving van Noord-Oost Nederland. Je vindt er werkelijk alles voor thuis! We kregen de vraag om rond dat concept een compleet nieuwe tekstuele en visuele merkidentiteit te creëren. Omdat wij daarvoor alles in huis hebben, een opdracht waarin wij ons heerlijk thuis voelden. Marketingmanager Erik Wielink, was nauw bij dat proces betrokken.
Hiermee versterk(t)en we het merk Boer Staphorst
- Merkverhaal
- Huisstijlontwikkeling
- Templates
- Advertenties
- Social media
- Flyers
- Posters
- Magazines
Vorig jaar kwamen we een bericht van Boer Staphorst tegen op LinkedIn met de vraag wie kon helpen met de invulling van hun jaarlijkse marketing heidag. Omdat deze gericht moest zijn op merkpositionering, besloten we als Active contact te zoeken en onze identiteitssessie aan te bieden. “Uiteindelijk kozen we toen voor een andere invulling, maar het contact was gelegd en was ook positief”, vertelt Erik. “Toen we medio dit jaar op zoek waren naar een bureau dat ons kon helpen met het uitwerken van de inzichten die we opdeden tijdens die heidag, moest ik weer aan Active denken. Ik zocht contact en in de gesprekken bleek al snel dat er een match was tussen ons.”
Flexibel en duidelijk
Boer Staphorst had al een duidelijk beeld van wie ze zijn, waar ze voor staan en op wat voor manier zij hun klanten willen bedienen. Erik: “Waar wij echter moeite mee hadden, is het communiceren van dit merkverhaal op een eenduidige wijze die klopt en aanslaat.”
Omdat Erik en zijn team met de heidag al een voortraject hadden doorlopen, zochten we samen naar de beste manier om Boer Staphorst te ondersteunen. “De flexibiliteit van Active hierin was groot. Samen kwamen we tot een mooie oplossing. Het traject dat we samen doorliepen, was prettig. De lijntjes zijn kort en de communicatie is duidelijk en helder.”
Houvast geboden
“Active heeft ons heel goed begrepen en vertaalde ons vraagstuk in een kant-en-klare visuele en tekstuele merkidentiteit. De presentatie daarvan was zo overtuigend dat alle betrokkenen direct enthousiast waren.”
De nieuwe merkidentiteit die wij creëerden, kon Boer Staphorst gelijk inzetten op al hun communicatiekanalen. “Het geeft ons houvast en dwingt ons ook tot het maken van heldere keuzes. Dit laatste is nodig, omdat wij een winkel zijn met een ontzettend breed aanbod en we snel ‘in de val trappen’ van het teveel willen vertellen. We communiceren nu op een herkenbare wijze en denken goed na over de boodschap en focus van die communicatie.”
Eenduidig communiceren
In de praktijk levert het op dat Boer Staphorst nog beter laat zien wie ze zijn en waarom ze uniek zijn. “Vanuit die visie kunnen we eenduidig communiceren wat we betekenen voor onze klanten. De vernieuwde merkidentiteit, inclusief huisstijl en tone-of-voice, heeft ons daarvoor de juiste handvaten gegeven.”
Terug naar het overzicht